מטאורית
ראשי הסיפור שלנו הקמת רשת מחשוב מוצרים ושירותים גיבוי מאמרים הסמכות ושותפים תמיכה פרופיל צור קשר
הסיפור שלנו
הקמת רשת מחשוב
שדרוג רשת מחשוב
מוצרים ושירותים
חוזה שרות שנתי
בנק שעות
DataCare
סינון דואר זבל
ניטור תקלות
שרתים
סניפים ועבודה מרחוק
אבטחת מידע
גיבוי
שאלות ותשובות בגיבוי
שחזור
מאמרים
שבע סיבות
השוואה בין תוכנות אנטי וירוס
שיפור ניהול לקוחות
טכנולוגית מידע
אבטחת מידע צעד
שימוש נכון במייל
שירותי אינטרנט לעסקים
הסמכות ושותפים
תמיכה
פורטל תמיכה לקוחות בשרות
אחריות
פרופיל
about us
לקוחות לדוגמא
צור קשר




מערכת גיבוי ושחזור מידע - שומר הסף בכל ארגון

גיבוי מידע - שתי מילות המפתח שעסק מתקדם לא יכול בלעדיהן. איזה עסק יכול להרשות לעצמו לאבד את רשימת לקוחותיו? לא לשמור עותק גיבוי של רשימת החייבים? לא לגבות את המידע הנצבר במשך שנים? או לא שמור את המידע של הנהלת החשבונות?

מערכת מחשוב שנפלה יכול לשתק עסק או חברה. הבעיה היא שרק גיבוי ושחזור מידע שרתיםחברות שחוו אבדן מידע בשל קריסת מערכת מחשוב, מודעות מספיק לחשיבות הגיבוי. נתקלנו גם בחברות שהיו בטוחות שהמידע שלהן מגובה, אך לאחר בדיקה התברר שרק חלקו אכן גובה. גיבוי מידע ממוחשב מבטיח את רציפות העבודה בעסק לאורך זמן - נכס שגרתי בסיסי בכל גוף עסקי. מטאורית מחשבים פיתחה מתודולוגיית גיבוי המותאמת לצרכים המשתנים של עסקים עפ"י היקף המידע שברשותם ועפ"י גודלם. אנו מנוסים בהתאמת תכנית גיבוי לכל עסק כך שבמקרה של קריסת מערכת המחשוב, מערכת הגיבוי תיצור רשת ביטחון, כדי שאף פרט מידע לא יאבד.



שאלות ותשובות בגיבוי - כל מה שרצית לדעת על גיבוי ולא העזת לשאול.מספר דגשים בנושא גיבוי וגיבוי מקוון

שחזור - אחד החששות הגדולים ביותר של בעל עסק הוא לאבד מידע העסקי חיוני לתפקוד היום יומי של העסק. מידע כמו: רשימת חייבים, תוכנת ניהול חשבונות, מידע עסקי סודי, היכולת לתקשר במייל או לעבוד על מסמכי אופיס - כלי עבודה יום יומיים בעסק


מתודולוגיית הגיבוי - טייפ גיבוי

 להלן מספר שאלות שנברר בכדי לקבוע את מדיניות הגיבוי המתאימה עבור העסק שלך

1. מהו סוג המידע שיש לגבות?

ראשית נברר מהו המידע החשוב בעסק? זהו המידע שבלעדיו העסק יתקשה מאוד לתפקד או לא יוכל לתפקד כלל. בארגונים הגדולים נאתר אדם אחד מכל מחלקה שמכיר את המחלקה בה הוא עובד, את התוכנות הנמצאות בשימוש ואת הנתונים.
אדם זה יכול לומר לנו בד"כ מה הם היישומים הקריטיים לעבודת המחלקה, ומה יגרום במקרה של נפילת המערכת לקושי תפקודי במחלקה.
בעסקים קטנים נבקש לברר את אותו מידע עם בעל העסק או עם האדם שאחראי על המחשוב.

2. תזמון הגיבוי - מתי לגבות ובאיזו תכיפות? 

נשאל כמה זמן עבודה (כמות מידע) העסק מוכן לאבד בצורה שלא תשפיע מהותית על תפקודו? (שעה, שעתיים, יום עבודה, יומיים). הדבר תלוי בכמות המידע המוזן למערכות המחשוב ובחיוניותו. ישנם עסקים שאיבוד שעת עבודה היא איבוד כמות נתונים שאינה נסבלת. ובאחרים איבוד מידע של יום עבודה הוא בתחום הסביר מאחר וכמות הנתונים שמוזנת למערכת ביום עבודה לא גדולה מידי או חשובה מספיק וניתנת לשחזור על ידי הקלדה מחדש בזמן סביר.
מקובל להכין כ- 5 מדיות (קלטות) שונות - אחת לכל יום עבודה. מומלץ לגבות בכל יום על מדיה נפרדת (אחת לימי א' אחת ל ב' וכו'). יש הנוהגים להכין מדיה נוספת שבועית, ויש אף המחמירים ולהם מדיה נפרדת לכל יום למשך חודש ימים.
לעיתים נידרש לבצע גיבוי יזום בזמן שאינו חלק משגרת הגיבויים. לדוגמה גיבוי לפני עדכון גדול למסד נתונים ו/או שינויים משמעותיים במערכת המידע (עדכוני תוכנה וכו').


3. מי אחראי לביצוע הגיבוי?

אנו נגדיר עבורכם את מערכת הגיבוי ונבצע את התקנה והטמעה בשיתוף עם הגורמים הנוגעים בדבר בעסק. נמנה יחד איתכם אדם בעסק שתפקידו יהיה להחליף את המדיה בכל סוף גיבוי ולבדוק בקובץ הלוג (רישום המתבצע במחשב) האם הגיבוי בוצע באופן תקין. מחלקת המחשוב / אחראי המחשוב ביחד איתנו נדאג להכשיר אדם זה לתפקידו. חובה לתת תפקיד זה לעובד אחד ולא יותר (ניתן לקבוע אדם נוסף ממלא מקום לאותו עובד). ככל שמספר האנשים ה"אחראים" לגיבוי גדלים, כך גוברים הסיכויים שהמידע ישתבש בדרך והתוצאה היא שנשאר ללא גיבויים ביום שנזדקק להם.


4. מהו סוג הגיבוי הדרוש?

ברוב תוכנות הגיבוי קיימות שלוש שיטות גיבוי:

  • גיבוי מלא (Full Backup) - גיבוי מלא הוא גיבוי של כל החומר שהוגדר.
  • גיבוי שינויים (Differential Backup) - גיבוי שינויים הוא גיבוי של כל שינוי שבוצע בנתונים מאז הגיבוי המלא האחרון.
  • גיבוי מצטבר (Incremental Backup) - גיבוי מצטבר הוא גיבוי של שינויים מאז הגיבוי המצטבר האחרון.

לכל שיטה חסרונות ויתרונות. אנו נבחר את שיטת הגיבוי בהתאם לקיבולת הנתונים לגיבוי ולתכיפות השינויים.


5. היכן יאוכסן הגיבוי ומי יתחזק אותו?

בסוף כל גיבוי נדריך את בעל התפקיד לרשום על מדיית הגיבוי את תאריך הגיבוי, מהו המידע המגובה, מי גיבה את הנתונים, באיזו תוכנת גיבוי השתמש.
מדיות יש להחליף. כל מדיה (קלטת גבוי / תקליטורים וכו') לא יהיו יעילים לאחר זמן שימוש מסוים. לכן, יש להחליפן בהתאם להוראות היצרן - המקובל הוא פעם בחצי שנה עד שנה.
את המדיות הישנות ניתן להשמיד (לאחר ביצוע של גיבוי במדיות החדשות), או לאכסן.

רוב כונני הגיבוי מצריכים ניקוי על ידי קלטת ניקוי מיוחדת אחת למספר פעמים של שימוש (יש לבדוק את הוראות היצרן בהקשר זה) חשוב להקפיד על פעולה זו.

יש לקבוע נוהל לבדיקת מדיית הגיבוי על ידי מדיניות קבועה של שחזור מידע מאותן קלטות למחשב כלשהוא (ללא דריסת חומר קיים) למשל על מחיצה אחרת. יש לבצע בדיקת תקינות לקלטות. ולוודא האם תהליך השחזור עובר בהצלחה? זאת על מנת שלא להגיע ליום בו נזדקק לגיבוי ואז יתברר שהגיבויים בוצעו באופן לא תקין. יש לקבוע את תכיפות בדיקה זו על פי מדיניות ואופי העסק.

את המדיות שעליהן ביצענו את הגיבוי יש לאחסן במקום בטוח בעסק, למשל בכספת. לנושא יש חשיבות בהיבט של אבטחת המידע בעסק. חשוב לזכור כי המדיה מכילה את המידע הקריטי והרגיש בעסק, ולמעשה ברגע שאין הגנה על המדיה כל החומר בעסק חשוף ולא משנה כמה השקיע העסק בהגנה על מערכות המחשוב. בהקשר זה רצוי לציין כי קיימות כספות חסינות אש מיוחדות לאחסון מדיה. יש להקפיד כי לא מדובר בכספות חסינות אש רגילות המתאימות לאחסון ניירת (נייר נשרף בטמפ' יותר גבוהות ממדיה מגנטית).

חובה להוציא גיבוי אחד בתדירות יומית / פעם ביומיים / שבועית (בהתאם לאופי העסק) מחוץ לעסק למקרה שבו כל המבנה יפגע בצורה זו או אחרת. את הגיבוי יש לאחסן בכספת מחוץ לבית העסק אצל אדם אחראי מטעם האירגון.

 אנו מזמינים אותך להיות בצד המגבה. נשמח לתת
הצעה שתשתלם

דואגים למידע שלך

טכנולוגית גיבוי On Line מבית מטאורית מבטיחה שמירה על נכסי המידע ושקט נפשי בכל עסק

לחץ/י לפרטים


תמיכה מיידית
תמיכהתמיכה
קשר חם למערך Help Desk של מטאורית
לפתרון תקלות מחשוב


 
בניית אתרים בניית אתרים מקצועיים


נושא: פתרונות גיבוי
קוד דף: p,rubu, dhcuh
מטאורית